Reggae w Polsce: Archiwum z lat 2001-2015
Archiwum forum dyskusyjnego portalu Reggaenet.pl jest dostepne tylko do odczytu. Forum zakonczylo dzialalnosc w styczniu 2015r. Forum o wszystkim, prawie nie o reggae ;-) 



Jesteś zalogowany/a jako:

Reggae w tonacji a=432Hz

« powrót do listy wątków




2G7
06/01/2012 19:45:42
(nałogowy dyskutant)

Reggae w tonacji a=432Hz  (1767596)
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
According to preliminary research, analysis, and professional discussions by Walton, Koehler, Reid, et al., on the web,(23) A=440Hz frequency music conflicts with human energy centers (i.e., chakras) from the heart to the base of the spine. Alternatively, chakras above the heart are stimulated. Theoretically, the vibration stimulates ego and left-brain function, suppressing the 'heart-mind', intuition and creative inspiration.

Not coincidently metaphysically, the interval between A=440Hz (equivalent to F#=741Hz in the ancient original Solfeggio scale) and A=444Hz (C(5)=528Hz in the ancient original Solfeggio scale) is classically known as the Devil's Interval in musicology, due to its highly aversive disharmonious sound made when these two notes are played simultaneously.(36)

____freq____.jpg

hmmm.....



Zmieniany 2 raz/y. Ostatnio 08/01/2012 07:37:28 przez Art48.

Quendi
06/01/2012 20:29:26
(superdyskutant)

Re: sharing - kompromis  (1767599)   [odp. na 2G7 / 1767596]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
kiedyś po dłuższej rozmowie z dość wykształconym muzyczno/fizycznie znajomym szukałem jakiegoś naukowego wytłumaczenia dlaczego przyjęto właśnie standard 440Hz, ale w googlu roi się od linków konspiracyjno/medytacyjnych, więc ciężko było takowe znaleść i dałem sobię spokój.

tutaj bardziej rzeczowa dyskusja:
[www.eis.com.pl]
w której piszą o 442, który stosuję się aktualnie w muzyce klasycznej, tu z koleji piszą o powrocie do 432:
[www.schillerinstitute.org]
[www.talkbass.com]
Ja osobiście mam raczej średni słuch tonalny, ale bardziej wykształceni muzycy twierdzą, że 432 brzmi ładniej i naturalniej.
Z tego co wiem do starszych utworów przestraja się orkiestrę do strojów obowiązujących w danych czasach, żeby brzmiało to mniej więcej tak jak kiedyś zaplanował kompozytor.

[www.ictus.pl]
for da love of music

2G7
06/01/2012 20:33:09
(nałogowy dyskutant)

Re: sharing - kompromis  (1767600)   [odp. na Quendi / 1767599]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
thx za linki!

(a jaku u Ciebie z udostępnianiem własnej twórczości?)

Quendi
06/01/2012 20:44:48
(superdyskutant)

Re: sharing - kompromis  (1767601)   [odp. na Quendi / 1767599]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
[cassiopaea.org] >>> tutaj dość wyczerpali temat

tu można sobię posłuchać samemu:








faktycznie brzmi przyjemniej i mniej dysonansowo.

[www.ictus.pl]
for da love of music

JungleMan
06/01/2012 21:14:31
(hiperdyskutant)

Re: sharing - kompromis  (1767603)   [odp. na Quendi / 1767599]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
Cytat:
Quendi
tutaj bardziej rzeczowa dyskusja:
[www.eis.com.pl]
w której piszą o 442, który stosuję się aktualnie w muzyce klasycznej

Jak dla mnie, wyższa matematyka ;-) ale bardzo ciekawe rzeczy tam piszą co niektórzy, to fakt.

JungleMan
Gimmie Mi Gun Dub System fanpage: [www.facebook.com]
JungleMan fanpage: [www.facebook.com]
JungleMan music: [myspace.com]

pogore
07/01/2012 09:17:19
(ultradyskutant)
Re: sharing - kompromis  (1767611)   [odp. na JungleMan / 1767603]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
Ustawiając picz gramofonu na ok. -1,82 przestajamy nagranie do a=132 ;)

Tak sobie myślę, że reggae oparte na tradycyjnych afrykańskich skalach też było strojone inaczej. Pamiętam jak z kumplem, który ma świetny słuch, chcieliśmy jakiś riddim stary z płyty obczaić i on stwierdził, że bas na bank jest strojony gdzieś obok skali i był w stanie to zagrać jedynie podciągając struny.
Zresztą często jakimś śpiewakom zarzuca się, że wyją gdzieś obok tonacji, a może to tonacja gra obok ich wycia, bo jest grana na unifikowanych pod temperowaną skalę instrumentach.

..............................................
I have a white skin but my dick is black



Zmieniany 1 raz/y. Ostatnio 07/01/2012 09:21:02 przez pogore.

JungleMan
07/01/2012 11:01:09
(hiperdyskutant)

Re: sharing - kompromis  (1767612)   [odp. na pogore / 1767611]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
Całkiem możliwe, że coś jest na rzeczy z tym strojeniem innym także w reggae, sam kilka razy jak próbowałem dopasować akordy na gitarze do jakichś kawałków z płyt (wcale nie jakichś super trudnych) to mi ni chu chu nie chciało nic wejść, tak jakby właściwy akord leżał gdzieś między np. C a Cis ;-)

JungleMan
Gimmie Mi Gun Dub System fanpage: [www.facebook.com]
JungleMan fanpage: [www.facebook.com]
JungleMan music: [myspace.com]

pogore
07/01/2012 11:57:58
(ultradyskutant)
Re: sharing - kompromis  (1767614)   [odp. na JungleMan / 1767612]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
Since African music is passed on through oral tradition, songs are usually based on reiteration of brief rhythmic and melodic patterns. These patterns usually descend from a pentatonic scale, which is a scale consisting of five tones. (Penta equaling five, tonic equaling tone.) At that time European music was based on major and minor diatonic scales, which consisted of eight tones, and their modes.
za: [debate.uvm.edu]
Jako ciekawostka, bo wątek i tak cakiem o czym innym niż planowano oczko

Te pięć tonów z tego co kojarzę włąśnie najławiej wpasować w skalę molową, stąd ona taka w reggae częsta. Jacyś kompozytorzy może chcieliby się podzielić swoimi obserwacjami?

..............................................
I have a white skin but my dick is black

2G7
08/01/2012 03:32:04
(nałogowy dyskutant)

Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
Nieważne, że temat wątka zrobił się nieadekwatny...

ta kwestia różnic w brzmieniu przy 432 i 440 Hz jest dla mnie bardzo ciekawa.
Zwłaszcza, że nawet na "zwykłych" głośnikach słychać rożnicę:

tutaj klasyk Gregory Isaacs - "Night Nurse"




a tu ten sam utwór w wersji a=432Hz




znaleziony na kanale fana odgrywania utworów reggae "tuned to 432 Hz"
[www.youtube.com]

możliwe, że podczas ripowania kawałków użył właśnie tej sztuczki:
Cytat:
pogore
Ustawiając picz gramofonu na ok. -1,82 przestrajamy nagranie do a=132 ;)
(a=432 btw...)

mam więc pytanie:
Czy to jest powszechna praktyka przy graniu reggae z vinyli? Czy raczej wyjątkowy fetysz?


i pytanie dla zaawansowanych:)

Czy zdarzyło się, że ten sam utwór został nagrany przez jakąś kapelę reggae dwa razy? Raz ze strojeniem a=432Hz, a raz a=440 i obydwa wyszły na płycie? (niekoniecznie tej samej oczywiście)

Art48
08/01/2012 08:23:16
(moderator)

Re: sharing - kompromis  (1767637)   [odp. na Quendi / 1767599]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
Cytat:
Quendi
kiedyś po dłuższej rozmowie z dość wykształconym muzyczno/fizycznie znajomym szukałem jakiegoś naukowego wytłumaczenia dlaczego przyjęto właśnie standard 440Hz, ale w googlu roi się od linków konspiracyjno/medytacyjnych, więc ciężko było takowe znaleść i dałem sobię spokój.

[brzydkieslowonaf.wordpress.com]

a wytłumaczenie jest takie proste - to sprawka Goebbelsa:)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sex and drugs and raggamuffin

pogore
08/01/2012 10:30:20
(ultradyskutant)
Re: Reggae a 432  (1767638)   [odp. na 2G7 / 1767635]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
Cytat:
2G7
...możliwe, że podczas ripowania kawałków użył właśnie tej sztuczki:
Cytat:
pogore
Ustawiając picz gramofonu na ok. -1,82 przestrajamy nagranie do a=132 ;)
(a=432 btw...)

mam więc pytanie:
Czy to jest powszechna praktyka przy graniu reggae z vinyli? Czy raczej wyjątkowy fetysz?...
To wogóle nie wydaje mi się jest jakaś dokładna metoda. Te procentowe zmiany zmieniają tak na oko, ale z tego co jakoś mi się wydaje, to skala temperowana regularnie jest na wykładniku jakimś do potęgi i nie pokrywa się na czysto z procentowym podziałem czy jakos tak. W każym razie tymi procentami można podciągnąć najlepiej tylko jedno brzeminie i to jak nie ma tam większych interwałów. Dla całego numeru to raczej jest metoda na oko.

No i dzięki za poprawienie literówki. Powiem szczerze na szybko wyliczyłem te 1,82 procenta i mnie to zdziwiło, gdzyż taka różnica na imprezie, jak sie przesuwa picza i ludzie słuchają, to oni napewno zauważą zmianę. No chyba, że sa głusi. Ale to jest spora różnica, to jest przecież prawie ćwierć tonu.

..............................................
I have a white skin but my dick is black



Zmieniany 1 raz/y. Ostatnio 08/01/2012 10:32:11 przez pogore.

JungleMan
08/01/2012 10:51:49
(hiperdyskutant)

Re: Reggae a 432  (1767641)   [odp. na 2G7 / 1767635]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
Cytat:
2G7
Czy to jest powszechna praktyka przy graniu reggae z vinyli? Czy raczej wyjątkowy fetysz?

Wydaje mi się, że raczej wyjątkowy fetysz. W każdym razie, ja picze ustawiam zawsze na 0 i nie dotykam.

JungleMan
Gimmie Mi Gun Dub System fanpage: [www.facebook.com]
JungleMan fanpage: [www.facebook.com]
JungleMan music: [myspace.com]

santiago_selecta
08/01/2012 12:27:49
(ultradyskutant)

Re: sharing - kompromis  (1767647)   [odp. na JungleMan / 1767612]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
Cytat:
JungleMan
Całkiem możliwe, że coś jest na rzeczy z tym strojeniem innym także w reggae, sam kilka razy jak próbowałem dopasować akordy na gitarze do jakichś kawałków z płyt (wcale nie jakichś super trudnych) to mi ni chu chu nie chciało nic wejść, tak jakby właściwy akord leżał gdzieś między np. C a Cis ;-)

Ja miałem podobnie, do czasu aż kupiłem sobie stroik i stroję do... 440 :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ever since I can remember, I've always loved music. You know, I didn't know anything about these titles
until I started dealing with people like you - the media.
And they started givin' it names... Rock and Roll, Rhythm and Blues, Jazz.
There's only two kinds of music - Good and bad. I love music /Flunk/

2G7
08/01/2012 12:44:36
(nałogowy dyskutant)

Re: Reggae a 432  (1767648)   [odp. na pogore / 1767638]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
Cytat:
pogore
Powiem szczerze na szybko wyliczyłem te 1,82 procenta [...]

byłeś blisko :)

a dokładnie to jest: 1,818

pitch_change.png

jak ktoś chce poeksperymentować ze zmianą tonacji w swojej kolekcji empetrójek to polecam darmowy program Audacity.
(ładujesz MP3, Ctrl+A, klikasz Efekty, Zmień Wysokość)

program domyślnie zapisuje jako WAV. aby móc eksportować do formatu MP3 należy pobrać dodatkowo plik: lame_enc.dll


enjoy... (ja od rana konwertuję dubstepy na 432 :)



Zmieniany 1 raz/y. Ostatnio 08/01/2012 12:48:17 przez 2G7.

JungleMan
08/01/2012 12:56:03
(hiperdyskutant)

Re: sharing - kompromis  (1767650)   [odp. na santiago_selecta / 1767647]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
Cytat:
santiago_selecta
Cytat:
JungleMan
Całkiem możliwe, że coś jest na rzeczy z tym strojeniem innym także w reggae, sam kilka razy jak próbowałem dopasować akordy na gitarze do jakichś kawałków z płyt (wcale nie jakichś super trudnych) to mi ni chu chu nie chciało nic wejść, tak jakby właściwy akord leżał gdzieś między np. C a Cis ;-)

Ja miałem podobnie, do czasu aż kupiłem sobie stroik i stroję do... 440 :)

Wiesz, bez stroika nie biorę gitary do ręki od kilkunastu lat ;-)
Oraz, oczywiście nie ze wszystkimi utworami tak jest, powiedziałbym że raczej to pojedyncze przypadki, ale jednak zdarza się, więc coś jest na rzeczy ;-)

JungleMan
Gimmie Mi Gun Dub System fanpage: [www.facebook.com]
JungleMan fanpage: [www.facebook.com]
JungleMan music: [myspace.com]

EMZK
08/01/2012 17:04:17
(ultradyskutant)

Re: sharing - kompromis  (1767663)   [odp. na JungleMan / 1767650]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
albo jest fajna kompozycja albo nie i żadne "pitche sricze" nic nie pomogą jak numer jest słaby z natury usmiech niemniej temat ciekawy. na bank organy Hammonda nie są strojone w 440Hz a co do nieścisłości w obczajaniu akordów to stawiam na kijowe zgranie, niewyregulowany szpulowiec w studio a nie 432Hz VOODOO.
to jest takie samo czary-mary jak audiofilskie dywagacje o złotych podstawkach pod platynowe kable ....

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DUB!

JungleMan
08/01/2012 17:27:04
(hiperdyskutant)

Re: sharing - kompromis  (1767665)   [odp. na EMZK / 1767663]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
Hola hola, zły człowieku ;-) ja nie twierdzę, że na pewno tak jest (z tym 432Hz) ale nie sposób tego całkowicie wykluczyć - stąd napisałem, że coś jest na rzeczy :-)

JungleMan
Gimmie Mi Gun Dub System fanpage: [www.facebook.com]
JungleMan fanpage: [www.facebook.com]
JungleMan music: [myspace.com]

EMZK
08/01/2012 17:42:36
(ultradyskutant)

Re: sharing - kompromis  (1767667)   [odp. na JungleMan / 1767665]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
ale ja jestem w gruncie rzeczy dobry oczko i nie twierdzę że to bzdura - oczywiście coś w tym jest ale bez przesadyzmu :-)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DUB!

JungleMan
08/01/2012 17:49:57
(hiperdyskutant)

Re: sharing - kompromis  (1767668)   [odp. na EMZK / 1767667]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
wiadomo, że bez przesadyzmu :-) Jednakowoż aczkolwiek, przestroiłem sobie dziś gitarę na te nieszczęsne 432Hz i jakoś tak mi lepiej, przyjemniej brzmiała - już z samej deski.
Być może autosugestia, ale... ;-)

JungleMan
Gimmie Mi Gun Dub System fanpage: [www.facebook.com]
JungleMan fanpage: [www.facebook.com]
JungleMan music: [myspace.com]

EMZK
08/01/2012 18:01:40
(ultradyskutant)

Re: sharing - kompromis  (1767669)   [odp. na JungleMan / 1767668]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
aż spróbuję jak wrócę do chaty

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DUB!

JungleMan
08/01/2012 18:04:40
(hiperdyskutant)

Re: sharing - kompromis  (1767670)   [odp. na EMZK / 1767669]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
spróbuj, to nic nie kosztuje ;-)

JungleMan
Gimmie Mi Gun Dub System fanpage: [www.facebook.com]
JungleMan fanpage: [www.facebook.com]
JungleMan music: [myspace.com]

pogore
09/01/2012 12:44:35
(ultradyskutant)
Re: sharing - kompromis  (1767706)   [odp. na EMZK / 1767663]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
Cytat:
EMZK
albo jest fajna kompozycja albo nie i żadne "pitche sricze" nic nie pomogą jak numer jest słaby z natury usmiech niemniej temat ciekawy. na bank organy Hammonda nie są strojone w 440Hz a co do nieścisłości w obczajaniu akordów to stawiam na kijowe zgranie, niewyregulowany szpulowiec w studio....
Ta, myslalem o tych tamych itp, ale.. kurcze nie pamietam co to za ridim.. Bas chodzil na 4 tonach - na 1,3,5 i7 dzwieku gamy. I tylko ten siodmy faloszowal. Zatem jak dla mnie kolesie sobie ustawili tak struny, zeby calkowicie inna skale zagrac na tej gitarze.
I nie wiem za bardzo co w tym dziwnego, dla nas pewnie dziwne, ale kumpel arab jak bierze gitare to najpierw ja przestraja kompletnie inaczej i dopiero na niej gra.
A Jungle pisze jeszcze o troszke czym innym - bo jemu caly akord wydawal sie przesuniety, wiec domyslam sie wszystkie strony, wiec nie wiem co dziwnego bylo by w tym, gdzyby kolesie sie stroili ze sluchu i tak nagrali. Dete z tego co wiem maja tam mozliwosc operowania plusminus chyba pol tonu, wiec sie wpasuja w cos takiego.

Co do picza na zerze i fetyszów - oczywicsie ja tez slucham czy gram na zero, ale chcialem tylko zauwazyc, ze w klubowej muzyce, gdzie picza gramofonowego sié uzywa sporo, te problemy z herzami inaczej wtedy wygladaja, skale sie zmieniaja plynnie, a nie co ustalone przez kogos poltony. I dlatego muzyka rockowa i reggae powoduja przemoc, a techno juz nie, tam na imprezach jest love itp ;)

..............................................
I have a white skin but my dick is black



Zmieniany 1 raz/y. Ostatnio 09/01/2012 12:46:01 przez pogore.

Quendi
13/01/2012 20:48:21
(superdyskutant)

Re: Reggae a 432  (1767944)   [odp. na 2G7 / 1767648]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
Cytat:
2G7
jak ktoś chce poeksperymentować ze zmianą tonacji w swojej kolekcji empetrójek to polecam darmowy program Audacity.
(ładujesz MP3, Ctrl+A, klikasz Efekty, Zmień Wysokość)


Tak to nie ma prawa zadziałać. Jedyną nutką, która dobrze przestroisz będzie 'a' (a to i tak z uproszczeniem, bo to 1,818 procenta daje jakiś wynik po przecinku)- system równomiernie temperowany używany teraz liczy odległości od kolejnych nutek na bazie pierwiastków z 12, a tu chodzi o to, żeby zastosowac strój zaproponowany przez Pitagorasa, w którym wszystko brzmi idealnie harmonicznie, dominanty są odległe o 3/2, subdominanty o 11/8, a oktawy o 2:1.
Właśnie przed chwilą zadzwonił do mnie znajomy szalony producent zajmujący się muzyką w bardziej analityczny sposób z informacją, że napisał w max for livie wtyczkę, która przestraja każdą nutkę w abletonie osobno do stroju pitagorejskiego. Jestem mega ciekaw jak to wyszło, więc pewnie podjadę w weekend posłuchać i dam znać jak to brzmi.

[www.absoluteastronomy.com]

z tego co tu piszą nie do każdej muzyki dobrze siada strój pitagorejski i system rypie się przy półtonach.

tutaj temat ewolucji skal i półtonów właśnie w bardziej łopatologicznej wersji i po polsku: [gitaradlapoczatkujacych.pl]

Jakby się ktoś chciał pobawić z tunerem to w poprzednim linku co wrzucałem gość policzył częstotliwości dla całych tonów obu strojów i faktycznie w pitagorejskim systemie wychodzą pełne liczby bez przecinków co może tłumaczyć dlaczego to brzmi tak miło:

"Modern Standard Tuning (A = 440 hz, C = 261.63 hz)
Sources: [www.phy.mtu.edu] and [www.sengpielaudio.com]

Note Frequency (hz)

- Mid Low (1 octave below middle C)

C 130.81
D 146.83
E 164.81
F 174.61
G 196
A 220
B 246.94

- Mid (middle C)

C 261.63
D 293.66
E 329.63
F 349.23
G 392
A 440
B 493.88

- Mid High (1 octave above middle C)

C 523.25
D 587.33
E 659.26
F 698.46
G 783.99
A 880.00
B 987.77

- - - - - - -

Stradivari/Verdi Tuning (A = 432 hz, C = 256 hz)
Calculated using the Pythagorean method of 3:2 ratio for dominants, 11:8 for sub-dominants, 2:1 for octaves.

Note Frequency (hz)

- Mid Low (1 octave below middle C)

C 128
D 144
E 162
F 176
G 192
A 216
B 243

- Mid (middle C)

C 256
D 288
E 324
F 352
G 384
A 432
B 486

- Mid High (1 octave above middle C)

C 512
D 576
E 648
F 704
G 768
A 864
B 972

- - - - - - - - - - - "

[www.ictus.pl]
for da love of music



Zmieniany 1 raz/y. Ostatnio 13/01/2012 20:49:21 przez Quendi.

pogore
13/01/2012 22:27:25
(ultradyskutant)
Re: Reggae a 432  (1767947)   [odp. na Quendi / 1767944]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
Cytat:
Quendi
...pitagorejskim systemie wychodzą pełne liczby bez przecinków co może tłumaczyć dlaczego to brzmi tak miło...
Ale tutaj się wkopujesz w mistykę moim zdaniem. Co za różnica, że pełne dajmy na 512 powtórzeń będzie w jedną sekundę, czy w troszkę mniej niż w jedną sekundę (przy nieco wyższym stroju)
To jest kwestia, czy interwał czasu cokolwiek znaczy.
Czy to, że do pomiaru użyłeś 1/60 minuty, która jest 1/60 godziny, a ta skolei 1/24 dnia, to ma jakieś znacznie?
Czy liczby 60 czy 24 są dla Ciebie ważne?

To jest czysta numerologia oczko
Co nie znaczy, że nie masz racji.

edit: Pitagoras to z liczbami nie bawił się od tak sobie

..............................................
I have a white skin but my dick is black



Zmieniany 1 raz/y. Ostatnio 13/01/2012 22:34:38 przez pogore.

2G7
17/01/2012 19:09:11
(nałogowy dyskutant)

Re: Reggae a 432  (1768085)   [odp. na Quendi / 1767944]
Odpowiedz / Odpowiedz z cytatem 
Cytat:
Quendi
Cytat:
2G7
jak ktoś chce poeksperymentować ze zmianą tonacji w swojej kolekcji empetrójek to polecam darmowy program Audacity.
(ładujesz MP3, Ctrl+A, klikasz Efekty, Zmień Wysokość)


Tak to nie ma prawa zadziałać. Jedyną nutką, która dobrze przestroisz będzie 'a' (a to i tak z uproszczeniem, bo to 1,818 procenta daje jakiś wynik po przecinku)

No... akurat nutka 'A' będzie przestrojona dokładnie, bo te wartości 440,000 i 432,000 wpisuję ręcznie.
Dla pozostałych tonów rzeczywiście stosowany będzie przelicznik procentowy i im dalej od tonu "middle A" tym większe będzie odchylenie od wzorcowych tabel

Mid Low:
C . . . 130.81 ---> 128
D . . . 146.83 ---> 144
E . . . 164.81 ---> 162
F . . . 174.61 ---> 176
G . . . 196.00 ---> 192
A . . . 220.00 ---> 216
B . . . 246.94 ---> 243

Mid:
C . . . 261.63 ---> 256
D . . . 293.66 ---> 288
E . . . 329.63 ---> 324
F . . . 349.23 ---> 352
G . . . 392.00 ---> 384
A . . . 440.00 ---> 432
B . . . 493.88 ---> 486

Mid High:
C . . . 523.25 ---> 512
D . . . 587.33 ---> 576
E . . . 659.26 ---> 648
F . . . 698.46 ---> 704
G . . . 783.99 ---> 768
A . . . 880.00 ---> 864
B . . . 987.77 ---> 972


« powrót do listy wątków